Road to the OMSK JCWC 2013: 2.0

Huoltotiimi suuressa roolissa!

Niin kuin aiemmassa blogissa kävi ilmi, alkoi joukkueen matka torstaina 22.8 aamuyöstä. Lentomme Moskovaan sujui hyvin. Koneen laskeuduttua syöksyimme noutamaan tavaroitamme. Tämä tavaroiden keräily ei ole mitään nopeinta touhua, koska emme kuitenkaan ole liikkeellä aivan pienillä tavaramäärillä. Mukanamme kulkee: 23 pelikassia, 3 isoa mailapussia, 5 arkullista huollon välttämättömiä tarvikkeita sekä 4 pelikassillista huollon ja valmennuksen tavaraa. Ja näistäkin tavaroista suurin vastuu kuuluu loistavalle huoltotiimille: Mr. Hulkkonen, Mr. Jokinen, Mr. Rantanen and Mr. Ollikainen, jotka olivat valmistelleet matkaa muutaman ympärivuorokautisen päivän jotta joukkueella olisi ”helppo” lähteä reissuun.

Lisäksi mukana on henkilökohtaiset 30 matkalaukkua + käsimatkatavarat.  Niin yhteenlaskettu kappalemäärä taitaa olla lähemmäs sata kappaletta.

Tutustuminen Moskovaan

22.8.2013

Kaikki tavarat saatuamme ojennukseen alkoi matkamme kohti 16 miljoonan asukkaan Moskovan keskustaa. Saavuimme hotellille n. klo 14:00 paikallista aikaa.

Ruokailun ja sisään kirjautumisen jälkeen oli aika lähteä tutustumaan kuuluisalle punaiselle torille. Pojun (jojo Kari-koskinen) järjestämä pieni saitsari oli mielenkiintoinen ja täynnä uusia kokemuksia. Kuljimme metrolla keskustaan. Metro heiluu ja valot välkkyy, kun loistava Lääkärimme Ilari ”survoja” Sauroja kertoo loistavia tarinoita Moskovan historiasta.

Mökkiruuhkat…

23.8.2013:

Oli katseet käännettävä tulevia koitoksia kohti. Harjoittelimme päivällä punttisalilla ja unohtamatta raikasta ulkoilmaa. Pelaajat kävivät päivällä seuraamassa Moskovan CSKA:n U20(MHL) ja Dubuque Fightins Saintsin(USHL) harjoitusottelua läheisessä hallissa. Saints osallistuu myös Omskin huipputurnaukseen.

Lähdimme hotellilta kohti lentokenttää klo. 19:15. Ajomatka hotellilta kentälle kestää yleensä tunnin. Oppaanamme ollut paikallinen osasi ennen lähtöä varoittaa ”mökkiruuhkista”. No matkahan kesti puolet enemmän mitä normaalisti ja näky oli aikamoinen. Viisikaistainen mökkitie olikin yhtäkkiä seitsenkaistainen. Torvi soi ja autot vilisi suuntaan jos toiseen, mutta tärkeintähän oli turvallisesti perille pääseminen.

Piiiitkä päivä

23.8-24.8.2013

Päivä oli siis alkanut 23.8 aamulla 8:30. Kentälle päästyämme oli vuorossa valmistautuminen Omskin lentoon joka lähti 24.8 klo. 1:40. Pienimuotoinen häslinki saatiin aikaiseksi, kun lähtöselvityksiin paukahti viisi joukkueellista pelaajia ja toimihenkilöitä+matkatavarat. Mutta tästäkin selvittiin ilman suuria kommelluksia.

Pääsimme turvatarkastuksista klo. 22:45 joten luppoaikaa tapettiin kentällä kolmisen tuntia. Lento starttasi siis Moskovan aikaa 1:40 ja olimme perillä Omskin aikaa klo. 8:00.

Turnauksen järjestäjät hoitivat tavaramme koneesta hallille. Näin ollen joukkue pääsi suoraan koneesta bussiin ja siitä hotelliin. Sen jälkeen hotellilla syötiin aamupala klo. 9:00 ja siitä sitten lepäämään ennen ensimmäisiä harjoituksia Omskin vanhassa areenassa.

Are you ready?

Valmistautumien harjoituksiin oli hyvää oppia nuorille pelaajille. Muutama päivä matkustettu ja yhtäkkiä kaikki keskittyminen pitäisi suunnata itse tekemiseen. Harjoitus sujui pienellä ”bussijalalla”, mutta pikku hiljaa koneet käynnistyi ja vauhti rupesi löytymään.

Turnaus näkyy Omskin katukuvassa hyvin ja järjestelyjä hoidetaan erittäin ammattimaisesti. Media seuraa joukkueita ja ottavat haastatteluja. Näistä tulee toivottavasti videota kisasivuille. Linkki löytyy sivuille sivun alaosasta!

Joukkueen avauskamppailu JCWC 2013 turnauksessa on su 25.8. Kohtaamme klo. 19:00(15:00 suomen aikaa) alkavassa ottelussa Ruotsalaisen Frölundan. Ottelu tulee olemaan erittäin mielenkiintoinen ja HPK:n A-juniorit ovat valmiina kohtaamaan muut maailman huippujunioriseurat!!